Uniform

uniform
Verbondenheid, gelijkheid, klaar om te spelen, luisteren en leren, blijk van discipline en samenhorigheid, beeld van levendige groepssfeer naar de buitenwereld. Een uniform is heel wat meer dan “allemaal het zelfde aan trekken”.
Reeds vanaf zijn ontstaan ijvert de scouts voor een hechte jeugdbeweging waar iedereen meedraait en in groep leert samenwerken. Uniformiteit is uiterlijk vertoon en kleding kan daaraan meehelpen. Zo werd het uniform door de tijd een herkenningspunt en eigenheid van de scoutsbeweging als jongeren groep. Als groep zijn we dan ook trots om een uniform te dragen. Meer uitleg over hoe het uniform er uit ziet en het uniform per tak vind je hier, of bij de tak zelf.

Oproep:
Wie aankopen doet bij de Hopper (de enige echte scoutswinkel) mag zeker zij lidkaart niet vergeten.
De lidkaart van Scouts en Gidsen Vlaanderen wordt ook gebruikt als klantenkaart in de Hopper winkels.
Voor leiding vervangt ze de plastic groepskortingkaart! Laat bij je aankopen dus gewoon je lidkaart scannen en je krijgt automatisch je 10% directe korting op alle artikelen van het assortiment groepsmateriaal!
Hiermee trachten wij dan te investeren in uniformkledij van onze eigen groep. Traditioneel wordt het geld gebruikt om onze eigen fluovestjes en uniform T-shirts aan voordelige prijs te kunnen aanbieden (zie verder).

Het aspect veiligheid in een jeugdbeweging is even belangrijk, misschien nog belangrijker dan het uniform. Daarom voelen wij ons verplicht om voor de oudste takken (jong-givers, givers, jong-jins en leiding) een fluo-vestje als deel van het uniform te beschouwen. Men heeft dit dan ook altijd mee op weekends, nachtelijke activiteiten en van en naar de scouts in donkere tijden.

Ook zijn er nog onze eigen Scouting Bornem T-shirts voor in de warmere tijden van het jaar. Deze gelden ook tevens als uniform en zijn ook te verkrijgen bij de leiding voor de prijs van 8 euro. Er zijn verschillende maten aanwezig voor groot en klein.

Bij de start van elk nieuw scoutsjaar organiseren wij begin oktober een uniformverkoop. Hier kan je alle delen van het uniform passen en bestellen. Naast de uniformverkoop is er die dag ook een tweedehandsverkoop (meer info klik hier) van uniformkledij. Laat zeker geen te klein geworden uniformen in uw kast liggen maar neem contact op met onze uniformverantwoordelijke.
Interesse? Mail dan naar 2e handsverkoop  of vraag ernaar bij de leiding!
Oproep :
Merk elk kledingstuk van het uniform, het gebeurt al eens dat men het uniform op de scouts vergeet, na een weekend, met een spel waar alles door elkaar raakt (=vooral dassen), dan is het handig een naam in het kledingstuk terug te vinden.
Het is voor uw eigen gemak en ook voor uw portemonnee !!!!